donderdag 8 februari 2018

Dankbaarheid

Dankbaarheid

De laatste sessie van mijn revalidatie is afgerond. Ik voel me ’n klein beetje overweldigd, ik had niet verwacht dat het al zo snel voorbij zou zijn.

Eerlijk gezegd blijf ik achter met gemengde gevoelens. Ik ben zéér blij met de goeie resultaten maar tegelijkertijd voel ik me ook ’n beetje verdrietig omdat ik ‘tot ziens’ moet zeggen tegen enkele dames die mij door dit alles hebben geholpen sinds ik geïmplanteerd werd in 2014.

Voor ik aan deze reis begon voelde ik mij verloren… Ik heb me zo vaak teleurgesteld gevoeld dat ik de tel kwijt ben geraakt.

Normaal houd ik al mijn shit voor mezelf, tot nu… Niets is ooit vanzelfsprekend of gemakkelijk gegaan in mijn leven…
Ik heb woelige waters doorzwommen.. Dingen die ik liever niet had zien gebeuren maar die toch gebeurd zijn.  Of ik het nu wou of niet.

Ik heb graag gezien maar ik heb ook verloren, ik wou zo krampachtig vasthouden aan mijn vrienden maar daardoor heb ik ze weggeduwd, ik leefde maar er waren dagen dat ik liever wou gaan.
Ik heb duisternis gezien maar heb altijd geloofd dat er ergens daarbuiten er licht aan het einde van de tunnel was.



Mijn gehoorverlies is nooit mijn sterkste kant geweest. Ik heb er zo lang mee geworsteld.
Ik ben gepest, misbegrepen, beschaamd geweest, Ik heb mezelf gehaat simpelweg omdat anderen dat van mij verwachtten.

Maar… sedert mijn impantatie in 2014 is het geloof in mezelf  gegroeid. Beetje bij beetje.
En dat is waar ik dankbaar voor ben.

De revalidatie en het implantaat hebben mij geleerd om te luisteren naar mijn lichaam en om te zien tot wat ik in staat ben. Ik heb geleerd om alles iets meer los te laten en iets minder hard voor mezelf te zijn.




Dus, bedankt.. Bedankt Karen, Marleen & Liesbet om mij door een revalidatie te leiden die uiteindelijk de beste les in mijn leven bleek te zijn.

Bedankt dokter Forton, voor uw chirurgisch talent, uw begrip en de gelegenheid/kans die u hebt gecreëerd om mijn tweede implant te kunnen realiseren.

Bedankt Peter, mijn audioloog, om naar al mijn uitleg en vragen te luisteren die als chinees klonken, voor het luisterend ‘oor’ en voor al je goede hulp.

Bedankt Advanced Bionics, voor de ongelooflijke technologie die jullie hebben ontwikkeld. Voor de gelegenheid die jullie aan mensen aanbieden om een deeltje of al hun geloof in zichzelf te herstellen door een kans te creëren om ‘terug te horen’.

Bedankt aan mijn wederhelft. Je weet dat ik immens lange teksten zou kunnen schrijven om je te bedanken. Naast mijn familie, is er nooit iemand geweest die meer in mij heeft geloofd dan jij doet. Met dank aan jou, probeer en doe ik dingen die ik nooit had durven doen.

Bedankt aan mijn familie. Jullie hebben samen met mij woelige waters doorzwommen maar we hebben gevochten en het gevecht is het meer dan waard geweest. Jullie zijn nooit gestopt met geloven in mij, zelf niet wanneer ik dat wel heb gedaan.

Ik wil ook mijn schoonfamilie bedanken… Ze aanvaarden me als één van hen en staan achter mij en moedigen mij aan net alsof ik van hun eigen bloed ben.

Bedankt aan mijn echte vrienden. Ik heb er slechts enkele die ik vertrouw en hen zo gelukkig en blij voor mij zien tijdens mijn revalidatie voelde zo hartverwarmend. Wanneer ik mij blij, boos, verdrietig, opgewonden of hoe dan ook voelde dan voelde zij hetzelfde.

Ook wil ik iedereen bedanken die mijn blog heeft gelezen, me via Facebook heeft gesteund, berichtjes heeft gestuurd, ….



Nu denk ik dat mijn gehoorverlies toch wel een van mijn sterkste kanten is geworden. Het implantaat is een deel van de acceptatie geweest. Ik hoef niet beschaamd te zijn en ik hoef mezelf zeker niet te haten omdat ik doof ben.
Integendeel, ik moet trots zijn omdat ik andere mensen meer gewaar kan maken.
Integendeel, als ik mijn gehoorverlies niet had gehad dan zou ik al die lessen in het leven niet gehad hebben.


“Stop en onthoud – Elke situatie in het leven is tijdelijk. Dus, wanneer het leven goed is, zorg ervoor dat je er ten volste van geniet en ontvangt en wanneer het leven niet zo goed is, denk eraan dat het niet voor eeuwig blijft duren en dat er betere dagen onderweg zijn.” (Jenni Young)

Wees dankbaar voor elke les in het leven. Zelf de negatieve kunnen een positief effect hebben.

Met dankbaarheid zul je zien dat zelfs de kleinste dingen groots kunnen worden.

Liefs,
Kari



Geen opmerkingen:

Een reactie posten