donderdag 19 maart 2015

I'm only going forward!


Eind februari had ik twee revalidatiesessies bij K., tijdens deze sessies besloot ze om nog een spraakverstaanbaarheidstest af te nemen om te zien hoe ver ik al geëvolueerd was. 
De resultaten waren zoals je hierboven kunt lezen wel heel gunstig ;-). 
K. zei zelf als ik al een paar maanden verder stond in mijn revalidatieproces, dat dit het moment zou geweest zijn dat ze met de groep gingen besluiten dat de revalidatie ten einde was MAAR gezien ik nog niet zo lang bezig ben en al zo'n goeie resultaten haal, willen ze toch nog proberen om zo dicht mogelijk bij 100% te komen.
Ik natuurlijk superblij en supertrots terug naar huis gegaan die dag!

En het kon niet op, in de volgende sessie besloot K. dat het tijd was om eens te proberen telefoneren. Je moet weten dat ik eigenlijk, op één keer na, nog nooit getelefoneerd heb. 
Telefoneren vind ik zelf maar een raar gegeven, zal wel een kwestie van gewoonte zijn. 
K. ging in het lokaal van L. gaan zitten en telefoneerde naar het toestel die in haar lokaal staat. 
Met een klein hartje nam ik op en zei 'hallo' waarop K. vrolijk begon te babbelen en er een heleboel zinnen volgden die ik moest nazeggen... Als je niet verwacht dat ze 'de weerwolf komt uit het woud bij onweer' zullen zeggen dat zit je toch wel effe raar te zien naar die hoorn.. 
Ja, jammer genoeg geen filmpje van mijn reactie :-P. 
Maar het lukte dus, het is wat zoeken waar ik de hoorn op mijn microfoon moest plaatsen om voldoende luid het gesprek te kunnen horen... Voorlopig bel ik nog op de luidsprekerstand en enkel maar naar mensen die ik vrij gewoon ben om te horen...
To be continued...

Vandaag had ik dan weer mijn gewoonlijke sessie bij L., ze wou graag zien of ik ondertussen nog meer vooruitgang had gemaakt in mijn audiogram en zei dat ik mocht plaatsnemen in de cabine om nog twee testen af te leggen..
De eerste test was weer de test van 'druk op de knop als je iets hoort' en de tweede test was dus woordjes die uit de box kwamen herhalen.
In januari heb ik ook zo'n test gehad en toen zagen de resultaten er als volgt uit:


Vandaag was het resultaat:


Nog even kort uitleggen zoals ik vorige keer al gedaan heb. Groen is de zone waar normaal horende mensen in vertoeven.. Je ziet vorige keer kwam ik net aan de grens van die zone en de dag van vandaag begin ik er toch al goed in te zitten...
Bedoeling is dus om nog zoveel mogelijk van die "S'en" in die zone te krijgen.. Dus ik weet wat me te wachten staat ;-)!
Maar zoals jullie kunnen zien.. I'm only going forward!!!

Nadat deze test gedaan was en een paar oefeningen verder, moest ik mijn batterij vervangen. 
Eerder deze week had ik al de indruk dat het kabeltje die mijn spoel met mijn apparaat verbind los zat en het geluid gelijk niet meer zo zuiver klonk.. Niets is minder waar, kabeltje naar de kleurpotloden, gelukkig had ik vandaag de reserve bij.
Na het vervangen klonk het geluid plots een heel stuk scherper, tedoeme, mijn testresultaten konden dus toch nog beter geweest zijn ;-).

Voor de curieuzeneuzen, dit is het kabeltje die naar de kleurpotloden is:


Zoek zelf in het plaatje waar deze hoort te zitten (hihi):



Wat staat me komende weken nog te wachten? Nog meer oefenen, nog meer telefoneren en hopelijk mijn FM-systeem uittesten maar de uitleg hierover is voor later!
Jullie hebben alweer genoeg gelezen voor vandaag hé ;-)?
En het zou mijn blog weer niet zijn moest ik niet afsluiten met een mooie quote:


Liefs,
Kari




Geen opmerkingen:

Een reactie posten