woensdag 3 december 2014

Wondevolutie & douchegenot

Had jullie beloofd een soort van wondevolutie op mijn blog te posten. Bij deze is het dus zo ver.
Als je een gevoelige maag hebt kun je maar beter niet kijken maar vrees dat de foto meer zal opvallen dan de tekst dus ... sorry als je maaginhoud al reeds voor het lezen van de tekst naar boven is gekomen, hihi.



(klikken om te vergroten)

Foto 1 (links): de eerste dag dat de thuisverpleging kwam, dus op donderdag 20 november. Zoals je ziet, het aantal afgeschoren haar is miniem en de wonde zelf vind ik nog zeer mooi gedaan.  De rode vlek in mijn nek is restant van het ontsmettingsmiddel die ze in het OK hebben gebruikt.

Foto 2 (midden): foto van vandaag voor mijn allereerste (deftige) douchebeurt. De wonde geneest goed, korstjes zijn duidelijk zichtbaar.

Foto 3 (rechts): foto van vandaag na het douchen. Wat korstjes afgespoeld, wonde ziet er al een pak 'properder' uit, denk je niet? 

Vandaag voor de eerste keer een deftige douche kunnen nemen. Uiteraard kon ik wel al douchen maar de wonde mocht toen nog niet vochtig of nat worden, mijn haar wassen was een avontuur van omgekeerd boven het bad 'hangen' en een handdoek op mijn wonde houden.
Zalig op zo'n koude winterdag onder een warme douche staan! Toch zeker na de halve werkweek die ik al heb gehad.

Vrijdag is het zo ver .. Aansluiting van het uitwendig op het inwendig gedeelte.
Ben niet zenuwachtig of bang maar eerder curieus... Weet totaal niet wat ik verwachtende mag zijn want het is, naar 't schijnt, bij iedereen een andere ervaring.
We zien wel hé .. kan alleen maar vooruit gaan!

Om toch nog even terug te komen op wat ik in mijn vorig bericht zei: 

Neen, ik kan nog altijd niet horen.
Ik blijf deze vraag nog steeds krijgen.. Weet ook wel dat de mensen er niet aan kunnen doen en het niet kunnen weten maar voor mij is 't wel een beetje vervelend.. 

Precies of ze smeren 't nog eens onder je neus dat je niets kan horen :-P.
Wil dus bij deze het nog eens uitleggen: mijn inwendig gedeelte van de implant kan NIET werken zonder het uitwendig gedeelte en zelfs wanneer ik het uitwendig gedeelte heb gekregen zal het nog maanden (met revalidatie) duren vooraleer ik weer op een 'normaler' niveau zit.. Gelukkig heb ik nog mijn linkeroortje die deze dagen serieuze overuren draait en daar vang ik nog genoeg mee op om mijn plan te trekken.

Goed, genoeg geschreven voor vandaag... Nog wat relaxen en dan slapen.
Tot de volgende!
Liefs,
Kari


Geen opmerkingen:

Een reactie posten