zondag 2 november 2014

Music is the medicine for the soul


Muziek...
Laat je lachen, kwaad zijn, huilen, vrolijk worden, ...

"Mijn liefde voor muziek is onbeschrijfelijk.
Door de diepste dalen en op de hoogste toppen van het leven...
Heeft muziek mij door allerlei emoties geloodst"

We zijn november en de operatiedatum begint dichterbij te komen. 
Schrik voor het onbekende en de zorgen beginnen al wat meer op te komen MAAR gelukkig heb ik (naast de steun van mijn omgeving) mijn muziek nog.

Ik zal het na de operatie en gedurende de revalidatieperiode even zonder muziek moeten doen. 
Na de operatie moet ik ongeveer een maand voortdoen met enkel en alleen mijn linkerhoorapparaat, de rechterkant moet gedurende die periode helen en herstellen.
Tijdens de start van de revalidatie heeft Laurien (een mede-CI-collega :-P) mij afgeraden om naar muziek te luisteren, de resultaten zouden op dat moment misschien te teleurstellend kunnen zijn waardoor ik emotioneel nogal een zware terugslag zou kunnen krijgen. Dus ik ga braaf zijn en haar advies in acht nemen want ik ken mezelf al ;-)!

Ik hoop wanneer de revalidatie ten einde loopt dat ik ten volle weer van muziek kan genieten. Klanken scherper kan waarnemen, horen en begrijpen.
Rebel: ik houd je aan je woord dat wanneer ik gerevalideerd ben, je mij dat stuk klassieke muziek laat horen waar ik dan met volle teugen van zal kunnen genieten hé mateke!!

Nog twee volle weken en dan is het zo ver ... Dus nog twee volle weken zal ik zoveel mogelijk van muziek genieten (in de mate dat ik het nog kan) om dan een tijdje te moeten afkicken!
Om af te sluiten, zeker niet het vrolijkste maar toch mijn meest favoriete nummer qua melodie, stem,...

Ogen toe, achterover vallen en genieten ... 'cause music is the medicine for the soul:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten